Svenska Furries Forum
3 September 2010 kl. 18:18:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Har du haft glädje av SFF och vill ge något tillbaka? Klicka här för att donera ett par kronor via PayPal! Pengarna går till serverkostnader och liknande för SFF och WikiLurv.

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 ... 8
  Skriv ut  
Författare Ämne: FurryCon i Karlstad  (läst 3719 gånger)
kirrow
Lite mindre ny
*

Antal inlägg: 25

Visa profil
« skrivet: 14 Maj 2009 kl. 00:27:12 »

För att dra en kort introduktion av mig själv för den som inte vet;
Jag heter Rebecca, fyller 19 i sommar och är huvudarrangör för FurryCon. Jag har en fursuit, vars karaktär namn är Tobi, så bli inte förvånad om folk kallar mig för Tobi också.
Mina främsta ansvar på konventet är att hålla koll på alla små galna crews, och arrangörer som skapar konventet.
Jag är också ansvarig för att få ekonomin att gå ihop, och lokalerna är också mitt ansvar, samt några aktiviteter på själva konventet.
Det är mig folk som vill göra något på konventet kontaktar, så som vara funktionär (crew) och därmed gå in gratis i utbyte för lite slav göra.
Om folk vill sälja saker på konventet ska ni också kontakta mig, samt om ni kan bidra med något, så som tv-spel, film, tv-apparater...vad ni än tror att ni kan bidra med, så är det ju lika bra att fråga om vi behöver det.

Nu till själva konventet;
Furrycon; kommer vara ett konvent med huvudtema Furry fandom, men också ha med lite spel/anime-japan influenser.
Med andra ord; det kommer visas lite anime i film rummet, och det kommer finnas rollspel/tv-spel/rollspel och ja...massa spel helt enkelt.
Hemsida; http://www.furrycon.se/

Det kommer finnas försäljning för folk som vill komma och sälja sina saker - det måste man anmäla i en anmälan på hemsidan, utöver biljett bokningen.

Cafét i samma byggnad har gått med på att hålla extra öppet för oss under helgen, och de kommer också att fixa lunch/middag samt mackor senare på kvällen för den som vill ha.

Vi kommer bjuda på en eller flera timmar bowling för de som vill, dock kommer ni få dela banorna med varandra. Om jag personligen deltar i bowlingen kommer jag göra det i fursuit, bara för att göra saken lite mer komplicerat
Bowlinghallen ligger i samma byggnad som konventet, och där ligger också Sveriges största lekland, vilket är jättehäftigt måste jag medge.

Vi lyckades, av någon rolig slump, också pricka in datumet för Kulturnatten samma helg som konventet, vilket betyder att folk är ute på stan och butiker har öppet sent. Det är alltså ett trevligt tillfälle att utforska staden. Vi kanske kommer ha som en liten parad, eller bara gå ut som en liten grupp och flumma runt lite.

Det kommer finnas tecknar rum, workshops samt pyssel hörna också, med en del roliga pyssel.
Andra saker som tävlingar, och aktiviteter, kommer tillkomma.

Välgörenhet:
Vi kommer ha insamling till Karlstads Djurskydd. Hemsida; http://www.djurskyddetkarlstad.se/.
Konventet kommer eventuellt donera utöver insamling som sker på plats också.

Vad mer...vad mer....Nu har jag säkert glömt något.  Obeslutsam
« Senast ändrad: 3 Augusti 2009 kl. 14:12:25 av kirrow » Loggat
quoting_mungo
Varning: Kan innehålla spår av bitch.
Administratör
Fullständig medlem

Fursona: Fjällräv
Antal inlägg: 226

Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 14 Maj 2009 kl. 00:32:34 »

Tack så mycket för att du kom förbi och drog informationen här, Kirrow, det uppskattas! Jag såg originaldiskussionen innan SveaFur kraschade, och ni har kommit otroligt långt från er ursprungsidé.
Loggat

mickel
Lite mindre ny
*

Antal inlägg: 44

Dook

Visa profil
« Svara #2 skrivet: 15 Maj 2009 kl. 00:40:07 »

Om jag får tag i regelböcker för Ironclaw/Jadeclaw kan jag spelleda. Fast just nu är jag pank, för jag har varit tvungen att byta ut i princip hela innanmätet i min ena datamaskin. Jag har Mutant, så det skulle jag kunna spelleda iofs, även om jag inte har någon lust till den spelvärlden just nu... Sen finns ju alltid Furry Pirates (som jag inte heller har böcker för) och annat...
Loggat

De som tror att de vet allt är väldigt irriterande för vi som faktiskt gör det.
quoting_mungo
Administratör
Fullständig medlem

Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 15 Maj 2009 kl. 09:36:27 »

Jag har regelböcker för Ironclaw (inkl tillbehören) och World Tree. Min amerikanska bror glömde tyvärr att ge tillbaks min Jadeclaw-bok. Behöver du böckerna för att planera eller bara för att spela, herr Mickel?
Loggat

quoting_mungo
Administratör
Fullständig medlem

Visa profil Hemsida
« Svara #4 skrivet: 16 Maj 2009 kl. 11:18:12 »

Jag är inte 100% att det fungerar ekonomiskt och tidsmässigt (så blir det när man vet att man kommer (förhoppningsvis) ha ett jobb men inte vad det jobbet blir), men om detta fungerar så kommer jag förmodligen åka till FurryCon om jag kan få minst en person till i bilen. Jag kommer alltså att låna bil av mina föräldrar och köra upp till Karlstad ifall det finns fler här nerifrån som är intresserade och kan betala sin del av bensinpengarna för resan.

Om någon är intresserad så säg till! Jag borde veta säkert i juni/juli om jag kan åka pga jobb etc.
Loggat

quoting_mungo
Administratör
Fullständig medlem

Visa profil Hemsida
« Svara #5 skrivet: 17 Maj 2009 kl. 13:23:41 »

Sorry for spam. Med glimten i ögat (blinkande)

Kirrow, det kanske är värt för er att kontakta Dragoneer? http://www.furaffinity.net/journal/740372/
Såg att han erbjudit gratis reklam på FA i två månader för nya konvent. Vet inte om det fortfarande gäller, men det är ju värt att kolla upp?
Loggat

mickel
Lite mindre ny
*

Dook

Visa profil
« Svara #6 skrivet: 18 Maj 2009 kl. 13:01:28 »

Jag har regelböcker för Ironclaw (inkl tillbehören) och World Tree. Min amerikanska bror glömde tyvärr att ge tillbaks min Jadeclaw-bok. Behöver du böckerna för att planera eller bara för att spela, herr Mickel?

Jag skulle behöva dem för planering, jag är en sån där som måste läsa sönder en regelbok ett antal gånger innan inspirationen får fart, och jag läser inte gärna sönder andras böcker, men tack för erbjudandet.  Leende (smiley)

Jag får ringa och sparka på min lata rollspelskompis som skulle köpa böcker i bulk och sälja mig ett ex.

(Jag lärde mig konsten att sparka på folk över telefon av en åldrad mästare som numera har dragit sig tillbaka. Jag har fått lova att inte föra tekniken vidare eftersom jag ännu inte uppnått tillräcklig visdom.)
Loggat

quoting_mungo
Administratör
Fullständig medlem

Visa profil Hemsida
« Svara #7 skrivet: 23 Maj 2009 kl. 17:56:08 »

Finns det någon chans att du kan fixa ihop mig med ett ex av 2nd Ed Jadeclaw om din lata rollspelskompis köper böcker i bulk och den ingår? Böckerna jag beställde från Sanguine för ett år sedan kom aldrig fram...  Gråtande

edit: Kirrow, hittade en till sida som erbjuder gratis annonsering för konvent. http://www.furspace.com/advertise/
« Senast ändrad: 23 Maj 2009 kl. 21:22:34 av quoting_mungo » Loggat

mickel
Lite mindre ny
*

Dook

Visa profil
« Svara #8 skrivet: 24 Maj 2009 kl. 13:30:49 »

Kom aldrig fram? Det var ju betryggande... Jodå, ska försöka komma ihåg.
Loggat

ForestFox
Lite mindre ny
*

Antal inlägg: 5

Visa profil
« Svara #9 skrivet: 12 Juni 2009 kl. 02:59:22 »

Låter rätt bra. Leende (smiley)
Mängder med aktiviteter verkar det som.. Tillräckligt för att hålla folk sysselsatta o så.
Känns som det skulle kunna bli rätt så bra, om det arrangeras väl och allt det, inga problem osv.
Sen beror det kanske lite på hur många som skall dit sen. Lär allt bli första gången jag träffar några furries i RL ...
Loggat
SashaWS
Juniormedlem
**

Fursona: Chimera
Antal inlägg: 71

Min kraft är ej råstyrka, bara visdom

Visa profil Hemsida
« Svara #10 skrivet: 10 Juli 2009 kl. 15:15:35 »

Jag önskar jag kunde komma.
Men, jag har problem som stoppar detta.
Mina föräldrar släpper inte iväg mig till Karlstad själv och 20e september är min farsas födelsedag och då får ingen i familjen vara borta på annat håll, så även om jag skulle kunna, så skulle jag ändå bli stoppad.

Jaja, jag får nöja mig med att försöka få ihop ett Furmeet i Uppland, kanske en Furcon.
Skulle fan så gärna vilja gå för det låter så mysigt.
Loggat

Den smartaste må vara jobbig, men han/hon vet vad han/hon säger.
kirrow
Lite mindre ny
*

Visa profil
« Svara #11 skrivet: 12 Juli 2009 kl. 23:48:04 »

Uppdatering!
Förhandsbokningen har nu öppnat på www.furrycon.se! Dock så blev det något fel med endags biljett funktionen, så ska ni ha en endgsbiljett så måste jag be er avvakta ett tag med att förhandsboka. Det problemet borde dock vara åtgärdat inom nån dag.
Betalningsmöjligheter kommer också inom kort då vi håller på att fixar med bank konto till föreningen, mer info kommer.
Info om vart konventets lokaler finns kommer också inom kort, samt vägbeskrivning och info om hotell / vandrarhem i närheten.

Ännu en nyhet är att hemsidan kommer få en ansiktslyftning inom kort, ungefär så här räknar vi med att den kommer se ut, med några mindre ändringar:
http://i25.tinypic.com/m7w6ty.jpg
http://i25.tinypic.com/1zntv9u.jpg
Dessa bilder är skisser dock, mindre ändringar kommer alltså.

Så, slut på uppdatering ^^
//kirrow.
Loggat
SashaWS
Juniormedlem
**

Fursona: Chimera
Antal inlägg: 71

Min kraft är ej råstyrka, bara visdom

Visa profil Hemsida
« Svara #12 skrivet: 12 Juli 2009 kl. 23:53:17 »

Låter nice.
Önskar mer än någonsin att jag kunde gå nu.
Loggat

Den smartaste må vara jobbig, men han/hon vet vad han/hon säger.
Thobiah
Lite mindre ny
*

Fursona: Blåfärgad tiger
Antal inlägg: 28

Visa profil Hemsida
« Svara #13 skrivet: 13 Juli 2009 kl. 00:23:31 »

Wow, det skulle vara väldigt kul att gå på FurryCon. Cheesy Enda problemet skulle vara att jag är osäker ifall jag är en furry / och vara med en massa folk man inte känner (speciellt när man som jag, typ aldrig går till något xD)

Men ifall jag skulle tänka mig att göra något jag aldrig gjort tidigare (kan typ räkna upp 8(!) saker xP) så undrar jag ifall det finns platser kvar till FurryCon eller kanske en plats som funktionär / fotograf?

Jaja, nu måste jag få lite sömn! xP
Ha det!
// Thobiah
Loggat
kirrow
Lite mindre ny
*

Visa profil
« Svara #14 skrivet: 13 Juli 2009 kl. 00:27:31 »

Wow, det skulle vara väldigt kul att gå på FurryCon. Cheesy Enda problemet skulle vara att jag är osäker ifall jag är en furry /
så undrar jag ifall det finns platser kvar till FurryCon eller kanske en plats som funktionär / fotograf?
// Thobiah
Var inte orolig, då detta är ett kombi konvent kommer det finnas en del folk där som vet vad furry är och är ok med det, men som inte är furry själva. Alla är välkommna, det här är ett konvent där "vanliga" konventare och furrys kan umgås på samma konvent.
Wellcome home people.
Loggat
Sidor: [1] 2 3 ... 8
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!

23 Augusti 2010 kl. 15:40:52