För att dra en kort introduktion av mig själv för den som inte vet;
Jag heter Rebecca, fyller 19 i sommar och är huvudarrangör för FurryCon. Jag har en fursuit, vars karaktär namn är Tobi, så bli inte förvånad om folk kallar mig för Tobi också.
Mina främsta ansvar på konventet är att hålla koll på alla små galna crews, och arrangörer som skapar konventet.
Jag är också ansvarig för att få ekonomin att gå ihop, och lokalerna är också mitt ansvar, samt några aktiviteter på själva konventet.
Det är mig folk som vill göra något på konventet kontaktar, så som vara funktionär (crew) och därmed gå in gratis i utbyte för lite slav göra.
Om folk vill sälja saker på konventet ska ni också kontakta mig, samt om ni kan bidra med något, så som tv-spel, film, tv-apparater...vad ni än tror att ni kan bidra med, så är det ju lika bra att fråga om vi behöver det.
Nu till själva konventet;
Furrycon; kommer vara ett konvent med huvudtema Furry fandom, men också ha med lite spel/anime-japan influenser.
Med andra ord; det kommer visas lite anime i film rummet, och det kommer finnas rollspel/tv-spel/rollspel och ja...massa spel helt enkelt.
Hemsida;
http://www.furrycon.se/ Det kommer finnas försäljning för folk som vill komma och sälja sina saker - det måste man anmäla i en anmälan på hemsidan, utöver biljett bokningen.
Cafét i samma byggnad har gått med på att hålla extra öppet för oss under helgen, och de kommer också att fixa lunch/middag samt mackor senare på kvällen för den som vill ha.
Vi kommer bjuda på en eller flera timmar bowling för de som vill, dock kommer ni få dela banorna med varandra. Om jag personligen deltar i bowlingen kommer jag göra det i fursuit, bara för att göra saken lite mer komplicerat
Bowlinghallen ligger i samma byggnad som konventet, och där ligger också Sveriges största lekland, vilket är jättehäftigt måste jag medge.
Vi lyckades, av någon rolig slump, också pricka in datumet för Kulturnatten samma helg som konventet, vilket betyder att folk är ute på stan och butiker har öppet sent. Det är alltså ett trevligt tillfälle att utforska staden. Vi kanske kommer ha som en liten parad, eller bara gå ut som en liten grupp och flumma runt lite.
Det kommer finnas tecknar rum, workshops samt pyssel hörna också, med en del roliga pyssel.
Andra saker som tävlingar, och aktiviteter, kommer tillkomma.
Välgörenhet:
Vi kommer ha insamling till Karlstads Djurskydd. Hemsida;
http://www.djurskyddetkarlstad.se/.
Konventet kommer eventuellt donera utöver insamling som sker på plats också.
Vad mer...vad mer....Nu har jag säkert glömt något.