Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Nyheter: Nyinstallation av forumet!!!
På grund av databaskrångel, blev det tyvärr tvunget att installera om forumet, vilket även betyder att tidigare användare måste registrera om sig. Tusen ursäkter för olägenheten!

Författare Ämne: Nystart  (läst 19666 gånger)

quoting_mungo

• Mytomspunnen vit älg
  • Frö
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
  • Fursona: Alopex lagopus
Nystart
« skrivet: sön 24 augusti 2014, 13:49 CEST »
Vad som hänt:
Igår kväll gick jag in för att börja rensa upp i spamträsket som hade uppstått i min frånvaro. (Jag tar helt på mig ansvaret för den frågan, jag har inte orkat ta tag i det tidigare och borde ha bett om hjälp istället för att tänka "jag fixar det snart".) Det visade sig då att jag inte kunde logga in på min dator, utan bara på iPaden, och att dessutom inga inlägg gick att läsa!

Till att börja med antog jag att det hade med den stora mängden spam att göra, och att databasen helt enkelt sagt ifrån att "det här är för jobbigt, så här många rader orkar jag inte hantera!" varför jag började med att rensa. Några tiotusentals meddelanden senare gick det fortfarande inte, och efter en del snokande hittade jag varför: meddelandena fanns helt enkelt inte kvar i databasen! :o

Med tanke på hur mycket spam det fanns, och att något även gått snett med sessionshanteringen, så beslutade jag att det var lika bra att rensa ur databasen, avinstallera SMF, och börja om på nytt med en nyare version av forummjukvaran som förhoppningsvis kommer att vara bättre på att hålla spambottarna stången.

Jag kan bara hoppas att ni alla kan finna något positivt också i erfarenheten att starta om på nytt!

Vill även passa på att välkomna Temin som (blivande - jag ska lägga till dig i gruppen så snart du nyregistrerat dig) global moderator ("Alfavarg") på forumet!

Temin

• Alfavarg
  • Frö
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
SV: Nystart
« Svar #1 skrivet: ons 15 oktober 2014, 02:33 CEST »
Lite tråkigt öde, men med det spam-flöde som var så är det förståeligt. Det kan vara bra, och spännande, att börja från början ibland också. Men nu ser vi framåt!

Jag tackar ödmjukast för välkomnandet och förtroendet!